Jan 30, 2009

Kemalangan Di Lampu Isyarat Puncak Perdana



Baru sebentar tadi berlaku kemalangan di lampu isyarat berhadapan UiTM Puncak Perdana. Kebetulan saya dan En.Nazri IS221 baru pulang dari urusan di TTDI Jaya Shah Alam. Ketika kami sampai ke kawasan kejadian, kami melihat beberapa kenderaan remuk dan seorang wanita sedang terbaring di tepi sebuah kereta Kancil bewarna biru. Menurut saksi, kejadian berlaku kira-kira jam 3.30 petang apabila sebuah lori Gardenia merempuh deretan kenderaan yang sedang menunggu lampu isyarat dari arah Puncak Alam menuju Shah Alam. Lori Gardenia terbabit dikatakan mengalami kerosakan brek dan selepas merempuh deretan kenderaan terus terjunam ke dalam parit kira-kira 50 meter selepas lampu isyarat.

Selain dari lori Gardenia, tiga kenderaan yang dirempuh ialah sebuah kereta kancil, sebuah Mitsubishi Triton dan sebuah Perodua Kembara. Penumpang di dalam kereta Kancil yang juga merupakan saudara kepada pengawal keselamatan UiTM Puncak Perdana dikejarkan ke hospital Klang dengan ambulans. Turut berada di dalam kereta Kancil tersebut ialah anak pengawal keselamatan UiTM Puncak Perdana.

Diharapkan agar semua berhati-hati kerana telah banyak berlaku kemalangan di kawasan ini terutamanya sebelum lampu isyarat dibina.

No comments: