Jul 26, 2008

ICA 2008 Exhibition


Saya berkesempatan mengunjungi pameran sempena ICA 2008 di KLCC Convention Center pada Khamis 24 Julai 2008. Saya tiba sekitar jam 12. Pameran yang berlangsung amat menarik perhatian, banyak maklumat tentang situasi terkini dunia rekod dan arkib dapat diperolehi. Ada beberapa booth yang menarik perhatian saya, antaranya TRIM Software, kerana dua bekas pelajar saya bekerja di booth itu. Booth kedua pula ialah Family Search (familysearch.org), seronok berbual dengan petugas booth, seorang warga Amerika bernama Dr.Melvin, tentang genealogy archives. Antara yang menarik di booth itu ialah lokasi arkib di Salt Lake City yang terletak di dalam gunung. Menurut Dr.Melvin, Family Search berada di bawah naungan The Genealogical Society of Utah dan merupakan sebuah pertubuhan berkonsepkan Non Profit Organization. Sebuah booth yang mempamerkan alat untuk fumigation juga menarik perhatian saya. Ia merupakan produk Korea dan diuruskan oleh sebuah syarikat tempatan (www.gemilangzamrud.com). Saya seterusnya singgah lama di sebuah booth yang mempamerkan mesin untuk menukar digital format kepada microfilm. Banyak perkara yang saya bualkan dengan Mr Kelvin yang merupakan pengurus produk tersebut.


Sempat juga saya snap beberapa imej KLCC dan oleh kerana gambar KLCC dah bersepah di internet, maka saya olah kembali imej tersebut menggunakan Lightroom supaya ianya kelihatan berbeza.

Azwan posing depan pintu masuk KL Convention Center

Encik Mus terjumpa pelajar - pelajarnya

Puan Diana dan bakal Dr Farik kita pun ada kat sana

No comments: